Yogaklasser


Yinyoga (måndagar, onsdagar 17.15-18.45)
Lärare: Jenny Horn

Mycket lugn yoga som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning.

För bokning av fast plats (10 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter. 

 

Kundaliniyoga (måndagar,onsdagar 19.00-20.30)
Lärare: Jenny Horn

I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av fast plats (10 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.

Yoga mot stress och utbrändhet (tisdagar 11.30-12.30)

Lärare: Boris Moroz


Under kursen ska du lära dig verktyg som hjälper dig att motverka stressreaktioner och förebygga utbrändhet.


För bokning av fast plats (4/8 gånger) kontakta Boris på boris@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter.


Kundaliniyoga för frisk rygg (torsdagar 11.30-12.30)

Lärare: Boris Moroz


Träningen fokuserar på god hållning, balanserade rörelser, medveten control och avspänning. Andningsövningar och meditation ingår.


För bokning av fast plats (4/8 gånger) kontakta Boris på boris@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter.


Yoga för seniorer på stol/matta (planeras in efter förfrågan)

Lärare: Boris Moroz

Ett lugnt och avstressande pass där vi varvar enkla fysiska yogaövningar, andningstekniker och meditation. 


Yoga på stol passar bra till seniorer för att man behöver inte sita på mattan med korslagda ben. Målet är att öka livsglädje och vitalitet under många år framöver.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Boris på boris@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter.

 

Yogaterapi 

Vi använder de yogiska verktygen från kundaliniyogan mot specifika obalanser som ryggproblem, stress och sömnstörningar. Vi arbetar både med grupper och individuellt. Ett nära samarbete finns med Angela Ardila på Din Paus.


För bokning och frågor om yogaterapi, kontakta oss via mejl till:

jenny@dinyogapaus.se

jessica@dinyogapaus.se

boris@dinyogapaus.se

anna.blomqvist9@gmail.com


Pt-yoga

Individuell yoga utifrån dina förutsättningar.


För bokning och frågor om pt-yoga, kontakta oss via mejl till:

jenny@dinyogapaus.se

jessica@dinyogapaus.se

boris@dinyogapaus.se

anna.blomqvist9@gmail.com




Hathayoga flöde (tisdagar 17.15-18.45)
Lärare: Jessica Fasano

Den flödande Hathayogan gör kroppen mjuk, stark och flexibel samtidigt som du övar närvaro och får möjlighet till ökad koncentration. Vi använder oss av såväl fysiska asanas (kroppsställningar), vinyasas (rörelseserier) som meditation och andning. Den fysiska delen av klassen ger kroppen inre styrka och balans, samt mjukhet och flexibilitet. Övningarna ger oss en bättre hållning och ökat flöde av energi i kroppen, vilket hjälper oss både i vardagen och i klassens meditation.

Klassen anpassas efter gruppens och individernas behov - både nybörjare som vana utövare välkomnas. Klassen inspireras av den klassiska yogan med fokus på att stilla sinnet, och avslutas med andningsövningar, meditation och vila.


För bokning av fast plats (10 gånger) kontakta Jessica på jessica@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter. 

 

Lugn hathayoga (tisdagar 19.00-20.30, torsdagar 17.15-18.45)
Lärare: Jessica Fasano


Hathayogan gör kroppen mjuk, stark och flexibel samtidigt som du övar närvaro och får möjlighet till ökad koncentration och lugn. Vi använder oss av såväl fysiska asanas (kroppsställningar), mjuka vinyasas (rörelseserier) som meditation och andning. Den lugna hathan tar med inslag av terapeutisk yoga, såsom använding av yogabollar, bolster och anpassade andingsövningar. Klassen anpassas efter gruppens och individernas behov - både nybörjare som vana utövare välkomnas. Klassen inspireras av den klassiska yogan med fokus på att stilla sinnet och syftar även till att erjbuda en balans mot din vardag i övrigt, för att ge utrymme för läkning och avslappning.

 
För bokning av fast plats (10 gånger) kontakta Jessica på jessica@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.


Yinyoga (torsdagar 19.00-20.30)
Lärare: Jessica Fasano 


Mycket lugn yogaform som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning. Klassen har ibland inslag av mjuka flöden för att lättare hitta in i kroppen. Den anpassas efter elevernas behov under året och tar ibland stöd av yogabollar och andingsövningar. 

För bokning av fast plats (10 gånger) kontakta Jessica på jessica@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter.


Vinyasayoga (söndagar 17.00-18.30)

Lärare: Anna Blomqvist


Vinyasa har sin grund i Hatha och fokus på närvaro och andningen är central. Vinyasa är en mer fysisk och dynamisk form av yoga där övergångarna är lite snabbare än i Hatha, det går ut på att skapa ett flöde mellan positionerna med hjälp av andetaget. Man skulle kunna säga att det är meditation i rörelse, som ger ökad styrka, stabilitet och rörlighet i kroppen.

Denna klass är för nybörjare så vi kommer att börja i ett lugnare tempo och fokusera mycket på att det ska bli rätt från början och att arbeta skadeförebyggande. Jag kommer alltid att ge alternativ till positionerna om man vill ha mer avancerat.


För bokning kontakta Anna på anna.blomqvist9@gmail.com

Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.