Kurser

 

Lugn lunchyoga på stol/yogamatta måndagar 11.30-13.00

Lärare: Anna Roos

Ett lugnt och avstressande lunchpass där vi varvar enkla fysiska yogaövningar, andningstekniker och meditation. Välj om du vill vara med i studion, eller via telefon (endast ljud). För deltagande via telefon, kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter.


Yinyoga måndagar 17.15-18.45
Lärare: Jenny Horn

Mycket lugn yoga som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter. 

 

Kundaliniyoga, måndagar 19.00-20.30
Lärare: Jenny Horn

I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.


Kundaliniyoga, tisdagar 15.30-18.00. Kortkurs (5ggr), start 1/9. Sista anmälningsdag 29/8 till anna@dinyogapaus.se.

Lärare: Anna Roos


I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.






 

Yinyoga onsdagar 17.15-18.45
Lärare: Jenny Horn

Mycket lugn yoga som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort sker bokningen via TimeCenter. 

 

Kundaliniyoga, onsdagar 19.00-20.30
Lärare: Jenny Horn

I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du din plats via TimeCenter.


Yoga för rygg, axlar och nacke, torsdagar 10.00-11.30. Kortkurs (5ggr) med start 2/9. Anmäl dig senast 31/8 till jenny@dinyogapaus.se

Lärare: Jenny


Ett mjukt pass där vi med hjälp av stretch och rörelse mjukar upp ryggen, axlarna och nacken.

Boka enstaka pass här på TimeCenter, eller hela kursen via mejl till jenny@dinyogapaus.se


Kundaliniyoga, söndagar 17.30-19.00 Kortkurs (5ggr) med start 5/9. Anmäl dig senast 3/9 till anna@dinyogapaus.se.

Lärare: Anna Roos


I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av kurs (5 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Har du klippkort bokar du via TimeCenter.

 

 

Yogaterapi 

Vi använder de yogiska verktygen från kundaliniyogan mot specifika obalanser som ryggproblem, stress och sömnstörningar. Vi arbetar både med grupper och individuellt. Ett nära samarbete finns med Angela Ardila på Din Paus.


För bokning och frågor om yogaterapi, kontakta oss via mejl till:


anna@dinyogapaus.se

jenny@dinyogapaus.se



Pt-yoga

Individuell yoga utifrån dina förutsättningar.


För bokning och frågor om pt-yoga, kontakta oss via mejl till:


anna@dinyogapaus.se

jenny@dinyogapaus.se