Kurser

 

Kundaliniyoga, måndagar 19.00-20.30
Lärare: Jenny Horn

I kundaliniyogan är övningarna till stor del enkla, men effektiva, och vi varvar i den här kursen lugna och lite mer fysiskt krävande pass. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver asanas, dvs. de fysiska övningarna. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. Yoga både för dig som yogat tidigare och för nybörjare.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.



Kundaliniyoga för nybörjare, onsdagar 17.15-18.45
Lärare: Anna Roos


En kurs med lugna pass och enklare övningar. Vi går igenom grunderna extra noggrant. Bra både för dig som är helt nybörjare och dig som vill repetera teknik grundligt. Olika fysiska övningar, andningstekniker, meditation och en längre vila ingår alltid i passen. Yogan stärker våra muskler, ökar vår rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Vetenskaplig dokumentation finns som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem. 

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.



Yoga för stela, torsdagar 18.00-19.30
Lärare: Jenny Horn


Ett pass för dig som vill yoga, men tror att du är för stel. Enkla, effektiva yogaövningar där extra många alternativ ges. Du kan stå, sitta på stol eller anpassa sittställningen med hjälp av kuddar. En yogaklass med högt till tak och där du kan utvecklas helt i din egen takt, utan prestationskrav. Andningsövningar och meditation samt en längre vila ingår utöver de fysiska övningarna. Yogan stärker dina muskler, ökar din rörlighet och hjälper oss att hitta lugn och mental balans. Det finns vetenskaplig dokumentation som styrker kundaliniyogans positiva effekter på bl.a. stress, ryggproblem, högt blodtryck, migrän, beroenden och kognitiva problem.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.

Senioryoga måndagar 9.30-10.30 (start 3/2)
Lärare: Anna Roos & Jenny Horn


Ett lugnt yogapass speciellt utformat för dig som senior där vi tränar styrka, smidighet och balans. Utöver enkla men effektiva fysiska övningar ingår andningsövningar och meditationer som syftar till att hålla kroppen och hjärnan i god form. Du väljer själv om du sitter på stol, på kuddar eller direkt på yogamattan och yogar utifrån dina egna förutsättningar.

Senioryogan är en kortkurs på 5 gånger 3/2-9/3, med uppehåll för sportlov 24/2. Möjlighet att anmäla sig till ytterligare kursomgångar finns. Även drop in och klippkort gäller. För anmälan till kursen, kontakta Anna och Jenny på info@dinyogapaus.se.



Lugn medicinsk yoga måndagar 11.30-12.30
Lärare: Anna Roos

Ett lugnt och avstressande lunchpass där vi varvar enkla fysiska yogaövningar, andningstekniker och meditation. Ett skönt pass för att varva ner mitt på dagen eller för dig som är dagledig. Du väljer själv om du sitter på stol, på kuddar eller direkt på yogamattan och yogar utifrån dina egna förutsättningar.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.



Lugn medicinsk yoga onsdagar 11.30-12.30
Lärare: Anna Roos

Ett lugnt och avstressande lunchpass där vi varvar enkla fysiska yogaövningar, andningstekniker och meditation. Ett skönt pass för att varva ner mitt på dagen eller för dig som är dagledig. Du väljer själv om du sitter på stol, på kuddar eller direkt på yogamattan och yogar utifrån dina egna förutsättningar.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Anna på anna@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.






 

Yinyoga måndagar 17.15-18.45
Lärare: Jenny Horn

Mycket lugn yoga som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning.

För bokning av kurs (8 gånger) kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.



Yinyoga onsdagar 19.00-20.30
Lärare: Anna Roos 

Mycket lugn yoga som fokuserar på stretchövningar. I yinyogan går du in i en position och stannar där i några minuter. Den passiva stretchen verkar direkt på leder, ligament och fascia (bindväv). Det är en mycket lugn och meditativ yogaform och ett utmärkt komplement till mer fysiskt intensiv träning.

För bokning av kurs (8 gånger) Anna på anna@dinyogapaus.se. Om du har klippkort eller kommer på drop in sker bokningen via TimeCenter. Kursen ges i två kursomgångar under vårterminen.

 

 

Yoga för dig som har eller har haft cancer, torsdagar 16.15-17.45 (start 6/2)
Lärare: Jenny Horn


I den här kursen arbetar vi med kundaliniyogans terapeutiska verktyg för att hitta tillbaka till oss själva, vår livsglädje och balans. Yogan är ett holistiskt hälsosystem som kan hjälpa oss att hantera de kroppsliga, själsliga och mentala avtryck som cancern liksom de olika medicinska och kirurgiska behandlingarna ger. Flera internationella vetenskapliga studier har bekräftat den positiva effekten som kundaliniyoga har på t.ex. oro och ångest, sömnsvårigheter, smärta, hjärntrötthet och olika kognitiva svårigheter.
Du är välkommen till kursen både den dag du känner dig stark och den dag du känner att du egentligen inte orkar. Vi utgår från vår dagsform och övningarna anpassas så att var och en kan delta på egna villkor, Sitt på matta, på kuddar eller på stol. Yogapassen baseras på fysiska övningar, andningsövningar och meditation och innehåller alltid en lite längre vila. Kundaliniyogabaserad yogaterapi är den internationella motsvarigheten till MediYoga som Göran Boll utvecklade ur kundaliniyogan på 90-talet.
Yoga för dig som har eller har haft cancer är en kortkurs på 5 gånger 6/2-12/3, med uppehåll för sportlov 27/2. Den som vill, kan fortsätta kommande kursomgång. Klippkort och drop-in gäller ej, utan passen är öppna endast för föranmälda kursdeltagare.
För anmälan till kursen och ytterligare information, kontakta Jenny på jenny@dinyogapaus.se



Hathayoga, söndagar 17.00-18.30
Lärare: Anna Ambrose


En lugnare hathayogakurs som passar alla oavsett tidigare yogavana. Varje pass kommer utgå ifrån ett tema och innehålla fysiska övningar, andningsövningar och meditation som syftar till att förena det fysiska och det mentala för att skapa harmoni hos dig som utövare. Positiva möjliga effekter av yogan är ökad flexibilitet, stärkta muskler, bättre sömn, minskad stress och bättre koncentration.
Kortkurs på 5 gånger 19/1-16/2 med ev. möjlighet till fortsättning. I mån av plats öppet även för dig med klippkort eller kommer på drop in.

För anmälan och mer information till hathayogan, kontakta Anna på ananascas@gmail.com, eller tel. 0704324432.

 

 

Individuella pass/Yogaterapi   

Vi använder de yogiska verktygen från kundaliniyogan mot specifika obalanser som ryggproblem, stress och sömnstörningar. Vi arbetar både med grupper och individuellt. Ett nära samarbete finns med Angela Ardila på Din Paus.


För yogaterapi, kontakta oss via mail för tidsbokning.

info@dinyogapaus.se

anna@dinyogapaus.se

jenny@dinyogapaus.se

GALLERI




KONTAKT


Adress: Tallgatan 9, Sundbyberg

Facebook:  https://www.facebook.com/dinyogapaus

Email: info@dinyogapaus.se

FÖLJ OSS

Copyright © All Rights Reserved